tisdag 7 februari 2012

fetaostfylld falukörv!

Jag har fått många förfrågningar om hur man lagar fetaostfylld falukorv med strips. Därför delar jag nu med mig av receptet till er som liksom jag har lite extra pengar över till lyxmåltider varje månad.

 FETAOSTFYLLD FALUKORV MED STRIPS

Ingredienser:
  • en halv falukorv
  • fetaost
  • pommes stripes
  • creme fraiche
  • riven ost

Sätt ugnen på 225 grader och släng in stripsen i ca 20 min. Under tiden styckar du falukorven till valfria former. Ta en kniv och gör ett litet hål i varje korvbit. Stick in lite fetaost i hålen. Stek korvarna på lagom värme i en stekpanna tills de fått en gyllenbrun färg.

Ostsås: Häll i creme fraiche plus riven ost i en liten kastrull. Värm upp tills osten har smält och servera tillsammans med korven och stripsen.


ÄT OCH NJUT!

Eftersom detta är en ganska avancerad maträtt som kräver mycket koncentration underlättar det om man har god köksvana sen innan. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar